Vücut Yağ Oranını Düşürmek Ve Ağırlık Kaybı İçin Öneriler

we2233

Günlük enerji alımınızı % 10-20 azaltarak veya haftada ortalama 0.5-1 kg ağırlık kaybı hedefleyerek, açlık hissetmeden beslenme uzmanları denetiminde kilo verin.

Günlük yağ alımınızı azaltın ancak yağ tüketiminizi aşırı kısıtlamayın. Düşük yağlı süt ve süt ürünleri, yağsız et, balık, hindi ve tavuk ile birlikte tam tahıllı gıdalar ve kurubaklagil tüketiminizi arttırın.

Günde en az 5 porsiyon sebze ve meyve tüketin. Günlük sıvı alımınızı artırın ve ortalama 2,5-3 litre su tüketin. Öğün atlayarak kendinizi uzun süre aç bırakmayın. Uzun süreli açlık metabolizmanın kendini korumaya alarak yavaşlamasına neden olur. Günlük 3 ana, 3 ara öğünü 2-3 saat aralıklarla tüketin. Kısa süreli diyetler yerine uzun süre uygulayabileceğiniz, sağlıklı beslenme kuralları içeren diyetler uygulayın. Yemeklerinizi yavaş yavaş yiyin ve iyi çiğneyin.

Uzm.Dyt. M.Güneş